Wypełniono 0% tej ankiety
Uwaga: uruchamianie JavaScript jest wyłączone w przeglądarce lub dla tej strony. Może to uniemożliwić udzielenie odpowiedzi na niektóre pytania tej ankiety. Proszę sprawdzić ustawienia swojej przeglądarki.

Uczeń zdolny w edukacji wczesnoszkolnej

 

Droga Nauczycielko, Drogi Nauczycielu Edukacji Wczesnoszkolnej!

Przygotowuję na Uniwersytecie Łódzkim rozprawę doktorską dotyczącą sposobów postrzegania uczniów zdolnych przez nauczycieli pracujących w klasach I – III szkoły podstawowej oraz działań podejmowanych przez nich w codziennej praktyce edukacyjnej w celu wspierania rozwoju uczniowskich uzdolnień.

Choć na tym etapie kształcenia rozstrzygają się szanse edukacyjne dzieci, to bardzo rzadko postrzega się nauczycieli klas początkowych jako centralne postacie w procesie identyfikowania uczniów zdolnych. Moje badania mają to zmienić. Dlatego zwracam się do Pani/Pana z prośbą o wypełnienie niniejszej ankiety. Opinie i doświadczenia nauczycieli są unikatowe, a ich poznanie i upublicznienie jest niezmiernie ważne. 

Kwestionariusz składa się z czterech części: I Konceptualizowanie zdolności, II Działania podejmowane w klasie przez nauczyciela, III Identyfikacja uczniów zdolnych, IV Społeczno-demograficzna charakterystyka respondenta oraz klasy i szkoły, w której pracuje. Odpowiadając na pytania proszę skupić się na swoich ogólnych przekonaniach i doświadczeniach w pracy z uczniem zdolnym. W ostatniej części ankiety znajdzie Pani/Pan miejsce na podzielenie się przemyśleniami dotyczącymi pracy z uczniem zdolnym w szczególnym czasie, jakim była pandemia wywołana wirusem Sars-CoV-2. 

Czas na udzielenie odpowiedzi nie jest limitowany. Wypełnienie kwestionariusza zajmie około 45 minut. Wszystkie pytania obowiązkowe są oznaczone gwiazdką. 

Badanie jest anonimowe, a przekazane informacje zostaną wykorzystane wyłącznie do celów naukowych. Wyniki z wszystkich kwestionariuszy zostaną poddane zbiorczym analizom statystycznym i nie będą analizowane indywidualnie. Gromadzone dane są przechowywane i przetwarzane zgodnie z zasadą poufności i integralności, z dostępem tylko dla osób upoważnionych.

Więcej informacji na temat niniejszego badania można uzyskać wchodząc na stronę Sway - uczeń zdolny lub pisząc na adres e-mail: uczen.zdolny@uni.lodz.pl.

Zapraszam do udziału w badaniu i bardzo liczę na Pani/Pana pomoc!

Ankietę można wypełniać do 30 czerwca 2022.

W tej ankiecie jest 55 pytań.